بیمه ی حوادث

هر شخصی حقیقی و حقوقی با خرید بیمه نامه حوادث برای مدت معین می تواند خود و یا اعضاء خانواده ، و یا کارکنان خود را در طول مدت 24 ساعت شبانه روز و در تمام نقاط دنیا در مقابل خطر فوت ، نقص عضو و یا از کارافتادگی دائم جزئی ، کلی ، پرداخت هزینه پزشکی و غرامت روزانه بر اثر حادثه تحت پوشش بیمه قرار دهد .

حادثه به هر واقعه ناگهانی ناشی از عامل خارجی که بدون قصد و اراده بیمه شده در مدت بیمه رخ دهد ،اطلاق می گردد.

منظور از نقص عضو یا از کار افتادگی دائم (کلی و جزئی)قطع ،تغییر شکل و یا از دست دادن توانایی انجام کار عضوی از اعضاء بدن است که به علت حادثه تحت پوشش بیمه نامه به وجود آید و حداکثر ،تا دو سال بعد از وقوع حادثه ،بروز نموده و وضعیت دائم و قطعی داشته باشد.

جز در مواردی که در بیمه نامه حوادث به نحو دیگری توافق شده باشد مدت این نوع بیمه نامه یکسال شمسی است . هزینه های پزشکی عبارت است از هزینه هایی که بیمه شده یا بیمه گذار به علت تحقق خطرات موضوع بیمه نامه حوادث ،بابت دریافت خدمات درمانی پرداخت می نماید ، که در صورت تسلیم صورت حساب به شرکت بیمه بر اساس شرایط بیمه نامه خسارت پرداخت می گردد. هزینه انتقال بیمه شده به منظور معالجه در مواردی که طبق تشخیص پزشک معالج جنبه اورژانس داشته و یا امکان معالجه وی در محل وقوع حادثه نباشد نیز توسط شرکت بیمه پرداخت می گردد.

معرفی رشته های مختلف بیمه حوادث :

حوادث انفرادی عادی

بیمه نامه حوادث منضم به اتومبیل

حوادث گردشگری

بیمه نامه حوادث عتبات عالیات

حوادث گروهی

حوادث دانشجوئی

حوادث دانش آموزی

حوادث مهد کودک

حوادث ورزشی

حوادث اصناف